Sunday, January 13, 2013

2013 UPDATE


Dah 3 taun rupanya aku x penah bukak blog nie....tiba2 je malam ni terasa 'kuch2 hotta hai plak'...hahahaha....alang2 dah bukak tue baik aku refresh je blk blog aku nie....hari ni dah msk 14 jan 2013...dah byk yg jd dlm life aku....lanie aku tgh smbg program DPLI kat USM....dah abeh pun semester II....tgh tggu result la lanie....cuti 3 minggu then akan start praktikum dkt SMK Seberang Jaya 4 Feb nanti...

Bila terfikir pasal praktikum (LM) rasa cuak jgk....u.p korang aku ni dulu x pernah terfikir tuk jadi cikgu....tp pas matrik dlu ada jgk apply cikgu sebab parents suruh...tp x dpt....so aku smbung buat finance je kat Uitm di hatiku 3 taun....

Tapi since 2009 start jadi GSTT (guru sandaran x terlatih), minat aku kat profesion perguruan makin bercambah....aku rasa happy dgn apa yg aku buat....happy deals dgn persekitaran sekolah.....so sejak tu la aku tanamkan yg aku nak jadi sorang cikgu....mcm2 cara aku apply...KPLI,DPLI,SABK....tp semua tue bkn rezeki aku....aku x bernasib baik mcm kawan2 lain yg sekali apply dah dpt....akhirnya jadilah aku GSTT selama hampir 3 taun dgn pelbagai pengalaman manis+payau sket2....

Akhirnya, penantian aku x sia2...last year(2012) kerajaan buat adhoc punya program tuk budak2 GSTT mcm aku....akhirnya setelah lepas beberapa prosedur+intebiu...aku pun bergelar student DPLI kat USM....Dan bulan depan aku dah nak mula praktikum selama 16 minggu...

Harap2 Allah permudahkan proses LM aku bersama rakan2 yg lain....Amin..

No comments:

Post a Comment