Monday, January 21, 2013

Ladang Anggur Tasik Beris - PART 1

Sejak2 cuti nie...aku selalu baca blog orang yg dok pi travel sana sini...tiba2 macam best plak...berangan la jgk sat kot2 bleh p travel macam diaorang...he33....

so utk entry kali nie aku nak citer sket macam mana aku terjah ladang anggur kat tasik beris...jgn ingat kat mesia ni xdak yg best tau... 

alkisahnya nak pi 23 disember 2012...tapi tup2 aku ada taklimat untuk latihan mengajar...so terpaksa la diawalkan...pi tetap kena pi...mana boleh cancel....he333 

plan punya plan aku dgn family aku konpem yg kami nak pi sana on 15 disember 2012...masa yg sama bff aku kawen kat langgar,kedah....so amik chance terus la... 

mula2 tengahari tu aku dgn family p wedding izzaty yakni dua pupu aku kat dewan badawi kat bagan...then terus gerak pi umah olie kat kedah....jalan plak jam time tue sebab ada accident....dlm kul 2 lebih baru sampai umah olie dgn ujan plak tue....

sampai2 terus makan...then chit chat plus amik gambar sket dgn pengantin..pastu terus gerak masuk highway dgn tujuan nak pi tgk anggur...

nak sampai ke tasik beris nie...naik hinghway utara-selatan pastu exit gurun...lepas exit gurun terus amik kanan....straight je akan sampai la kat ladang anggur tue...nak kata dekat tu jauh la jugak dari exit gurun tue...akan lalu la macam2 kampung kat area situ...

aku dah malas nak tulis...so korang tgk jelah gambar yg sempat aku snap time kat ladang anggur tue.... (:





ni view sebelum sampai kat ladang anggur







model2 ladang anggur...u.p korang nak masuk dlm ladang ni kena fees rm4 /person...





No comments:

Post a Comment