Monday, April 20, 2009

"NeW LiFe"

Tahun 2009 ni je dah 3x sekolah aku tukar timetable...at first aku kene ajar math form 2 n 3...mmg pening gla coz kene study blk zaman dulu2 punya...aku bukannya xsuka math tp biasa la bla nak ajar student mestila kene expert...fuhh, nasib aku kira baik jgk la kena ajar math almost 1 month je...pas tukar da next timetable aku kene ajar geo,moral,bm n pjk...bla je dh nak sesuai dgn jiwa kene tukar lg....gggrrrr...

At last, aku kene ajar geo n bm saje...thanx Allah...xdakla byk sgt aku nak kene wat revision...korang jgn ingt cikgu ni semua perfect...cikgu pun mcm student ipta...kena bukak mcm2 buku tuk wat revision bla nak start ngajar...semua ni aku tau bla aku pun dah bergelar seorang GURU...

Dulu aku ingt keje cikgu ni senang...blk awal n cuti pun byk...tp bla aku dh jd seorang cikgu mmg byk tanggungjawab yg kena pikul...keje dari sekolah smpai ke rumah x abih2...tp apa yg penting aku happy bergelar seorang GURU...n 1 prinsip yg aku x bleh lupa tuk jd cikgu yg baik ialah "guru mesti sentiasa bersedia dan boleh berada dalam apa keadaan sekalipun samada senang ataupun susah"....jd kepada korang kat luar yg minat nak jd cikgu mestilah ada daya ketahanan n tahap kesabaran yg tinggi...jd this is my new life now...:p

No comments:

Post a Comment